Roadster SAAB

Discussion in 'SAAB's News | Новости SAAB' started by SAAB.one, Dec 9, 2018.

  1. SAAB.one

    SAAB.one Staff Member

    Messages:
    192
    Likes Received:
    44
    SAAB-Roadster-front-980x0-c-default.jpg
    As you know, the last generation BMW Z4 will have a “technological sister” in the face of the Toyota Supra, built on the Bavarian platform CLAR. What if the story went a different way? Imagine that there was no crisis of 2007–2008, General Motors did not sell Saab, and the Swedish brand is still alive. A light aviation-style roadster would be a great addition to the range of cars and crossovers. In general, what would a Saab roadster with a BMW Z4 look like if it existed?
    Как известно, у последнего поколения BMW Z4 будет "технологическая сестра" в лице Toyota Supra, построенной на баварской платформе CLAR. А что если бы история пошла по иному пути? Представим себе, что кризиса 2007-2008 годов не было, General Motors не продал Saab, и шведская марка по-прежнему жива. Лёгкий имиджевый родстер в авиационном стиле стал бы отличным дополнением линейки легковушек и кроссоверов. В общем, как бы выглядел родстер Saab на базе BMW Z4, если бы он существовал?

    SAAB-Roadster-rear-980x0-c-default.jpg

    What are the most characteristic features of the appearance of the last Saab? First of all, this is a characteristic curved windshield with hidden struts, a trapezoidal grille and horizontal elongated headlights. The back part largely echoes the front, and the sidewalls have a fairly simple form. An important feature can also be called the original rims, made with styling under the turbine blades. As for the technical part, such a Saab could get weaker row fours from GM cars and “charged” row sixs from BMW. If implemented, it would be the first rear-drive six-cylinder Saab.
    Что является наиболее характерными чертами внешности последних Саабов? Прежде всего, это характерное изогнутое лобовое стекло со скрытыми стойками, трапециевидная решётка радиатора и горизонтальные вытянутые фары. Задняя часть во многом перекликается с передом, а боковины имеют достаточно простую форму. Важной чертой также можно назвать оригинальные колёсные диски, выполненные со стилизацией под турбинные лопатки. Что же касается технической части, то такой Saab мог бы получить более слабые рядные четвёрки от легковых моделей GM и «заряженные» рядные шестёрки от BMW. В случае реализации это был бы первый заднеприводный шестицилиндровый Saab.

    оригинал статьи
     
    Anastasiya Selezneva likes this.

Share This Page